0

Искате ли сладко?

Когато става въпрос за бизнес, някои хора просто си ги бива. Тях не ги интересува на колко години са, в какво социално положение се намират и т.н. Те ДЕЙСТВАТ и са достатъчно упорити и целеустремени, за да осъществят мечтите си. Такъв е и шотнандецът Фрейзър Дохърти.Той е натрупал цяло състояние след като през 2002 г., едва на 14 години, започнал да прави сладко по рецепта на баба си в кухнята на родителите си в Единбург. Първоначално го продавал на съседи и приятелите от църквата, но с времето поръчките се увеличавали. Дохърти не можел да ги изпълнява вкъщи, така че ангажирал фабрика за производство на хранителни продукти с 200 души персонал за няколко дена в месеца. Със съгласието на родителите си, на 16 години напуска училище и се отдава изцяло на бизнеса си, като измисля и името донесло му милиони - SuperJam. В началото на 2007 г. британската верига супермаркети Waitrose се свързала с Дохърти с предложение да предлага SuperJam в своите 184 магазина. Това наложило да се натовари още производството и младият шотландец теглил заем от 5000 паунда, за да реализира амбициите си. След Waitrose на опашката се наредила и веригата Tesco, която пуснала сладкото в 300 магазина на Острова. Сега активите на компанията на 19-годишния Дохърти, се оценяват от експертите на 1.5-2 млн. долара.

www.newbusiness.bg